MITEN VALTAVA HISTORIALLINEN HERÄTYS SAI ALKUNSA JA MITÄ VOISIMME OMAKSUA SIITÄ MYÖS SUOMESSA?

Keniassa tämä loistelias ja kaunis Raamatussa luvattu massiivinen Lopunajan Herätys sai alkunsa parannuksenteosta. Kenia pukeutui säkkivaatteeseen tänä modernina aikakautena. He pukeutuivat säkkiin ja tuhkaan ja kävelivät jopa kaduilla säkki päällä. He itkivät, valittivat ja katuivat HERRAN puoleen omia, seurakunnan ja koko kansakunnan syntejä. Toiset maaten maassa, toiset polvillaan, toiset kädet ylös kohoitettuna, avaten sydämensä HERRALLE itkien katkerasti katumuksessa omia ja kansakunnan syntejä, joka näkyi käytännön hedelmänä. Tämä kosketti ISÄ JUMALAN Sydäntä ja Hän kuuli Taivaasta ja siunasi Keniaa valtavalla Raamatullisella myöhemmällä Kirkkaudella ja jälkimmisellä voitelulla, väkevimmällä Herätyksellä koko Raamatun historiassa.
 
Kun Raamatussa rampa tai sokea parani, niin kokonainen luku kirjoitettiin siitä. Nyt tämä myöhempi Kirkkaus on suurempi, ja ne teot suurempia, joita näemme, emme pysty enää pitämään lukua rammoista, jotka kävelleet, sokeista jotka nähneet, kuuroista jotka kuulleet. Näiden ihmeiden tarkoitus on saada ihmiset vastaanottamaan JEESUKSEN ja kääntymään pois synnistä ja alkaen valmistamaan tietä MESSIAAN loisteliaalle tulemukselle pyhyydessä ja vanhurskaudessa, sillä ilman pyhyyttä ei kukaan ole näkevä Herraa (Hepr. 12:14).
 
Voisimmeko me Suomessakin oppia Kenialta, jotta voisimme nähdä tämän saman jälkimmäisen Sateen ja valmistautua MESSIAAN tulemukseen. Voisimmeko me modernissa Suomessa pukeutua myös säkkiin ja vilpittömästi katua syntejämme ja tehdä parannusta, kuten Kenia? Sillä tämä toimii. Olemme nähneet, että parannuksenteko todella toimii. Tämä ei pois sulje sitä faktaa, että parannuksenteko on SYDÄMEN asia (Jesaja 58). Raamatussa on kuitenkin useita kohtia sekä Vanhassa,- että Uudessa Testamenstissa, jossa puhutaan parannuksenteosta myös säkissä ja tuhassa.
 


RAAMATUNPAIKKOJA SÄKKIVAATTEESTA
 
Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta: "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen. Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän. Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun." (Matteus 11:20-24)
 
Niin Niiniven miehet uskoivat Jumalaan, kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin, niin suuret kuin pienet. Ja kun tieto tästä tuli Niiniven kuninkaalle, nousi hän valtaistuimeltaan, riisui yltään vaippansa, verhoutui säkkiin ja istui tuhkaan. Ja hän huudatti Niinivessä: "Kuninkaan ja hänen ylimystensä määräys kuuluu: Älkööt ihmiset älköötkä eläimet - raavaat ja lampaat - maistako mitään, käykö laitumella tai vettä juoko. Verhoutukoot ihmiset ja eläimet säkkeihin, huutakoot väkevästi Jumalaa ja kääntykööt itsekukin pois pahalta tieltänsä sekä väkivallasta, mikä heidän käsiänsä tahraa. Ehkäpä Jumala jälleen katuu ja kääntyy vihansa hehkusta, niin ettemme huku." Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä. (Joona 3:5-10)
 
Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa ja anomisessa, paastossa, säkissä ja tuhassa. Minä rukoilin Herraa, Jumalaani, tunnustin ja sanoin: "Oi Herra, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi. Me olemme syntiä tehneet, olemme väärin tehneet, olleet jumalattomat ja uppiniskaiset; me olemme poikenneet pois sinun käskyistäsi ja oikeuksistasi emmekä ole kuulleet sinun palvelijoitasi, profeettoja, jotka puhuivat sinun nimessäsi kuninkaillemme, ruhtinaillemme ja isillemme ja kaikelle maan kansalle. (Daniel 9:3-6)
 
Nouskaa, te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni; te huolettomat tyttäret, tarkatkaa minun sanojani. Vielä vuosi, ja päiviä päälle, niin vapisette, te huolettomat; sillä silloin on viininkorjuusta tullut loppu, hedelmänkorjuuta ei tule. Kauhistukaa, te suruttomat, vaviskaa, te huolettomat, riisuutukaa, paljastukaa, vyöttäkää säkki lanteillenne. Silloin valitetaan ja lyödään rintoihin ihanien peltojen tähden ja hedelmällisten viiniköynnösten tähden, minun kansani maan tähden, joka kasvaa orjantappuraa ja ohdaketta, remuavan kaupungin kaikkien iloisten talojen tähden. Sillä palatsi on hyljätty, kaupungin kohina lakannut, Oofel ja vartiotorni ovat jääneet luoliksi iankaikkisesti, villiaasien iloksi ja laumojen laitumeksi. Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen. Ja erämaassa asuu oikeus, ja puutarhassa majailee vanhurskaus. Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti. (Jesaja 32:9-17)
 
****
 
JOS TÄMÄ KOSKETTAA KOHDALLASI, NIIN TÄÄLTÄ VOIT TILATA OMAN SÄKIN:
 
 
VALMISTAKAA TIE
 
MESSIAS ON TULOSSA

Hakulomake

Messias On Tulossa

Profeetta Dr Owuor suomeksi tulkattu (mp3)

Kirjallisia HERRAN Sanomia